lovisaketerlins

21 -- Första skoldagen

Publicerad 2014-08-21 18:33:26 i Allmänt,

Kom hem runt fyra från den förska skoldagen på sista läsåret! 
Vi började halv nio men hade enligt mig kunnat börja ännu senare, för det enda vi gjorde var att få schema och att prata med läraren om allt stämde osv. Efter detta fick vi vänta tills halv ett då vi träffade de nya ettorna! 
Det var väldigt seg och lång väntan tills lunchen men sen rullade tiden på! 
 
När vi var på vp för att träffa ettorna blev vi indelade i grupper och gick till olika stationer där det fanns olika "uppdrag"!
Jag var i grupp 4 så vi började med att gestalta ett föremål, läraren tog kort på oss så att de övriga grupperna senare på dagen skulle gissa vad vi var för något! Efter den stationen gick vi vidare dit man skulle göra en egen melodi med hjälp av marimbor, trummor, piano osv, därefter hade vi ungefär som frågesport och tillsist att göra en dans till en melodi som alla hade! 
När alla grupper var klara så åt vi fika - bullar, kakor och saft, mmmmm gooottt. Därefter visade vi upp allt vi gjort för varandra. 
Alla årkuser var blandade i grupperna, vilket var roligt för då lär man ju känna allihopa som går samma linje! 
 
Efter att vi slutat promenerade jag och en vän till trafikskolan där vi bokade var sin körlektion! 
just nu väntar jag på att pappa ska komma hem, när han gjort det ska vi sticka ut och träna! ooooch kl 8 ungefär ska vi hämta mammi i stan, som varit i Malmö med jobbet på kurs! 
Jag har verkligen inte bakat på hundra år så vet egentligen inte vad som tog mig till igår! Hade först tänkt baka två grejer men slutade med att det blev tre! Detta är ju typ de enklaste och snabbaste grejerna man kan göra, men det tog allt lite tid ändå, eftersom jag gjorde tre st! 

hadebra
kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela