lovisaketerlins

18 ÅR OCH KÖRKORT!!!!!!

Publicerad 2014-11-03 23:44:00 i Allmänt,

Idag fyller jag 18 år och tagit KÖRKORT på samma dag!! Känns så otroligt skönt att jag klarade det på födelsedagen! Hade teorin kl tio så var tungen att vara på trafikverket halv tio för att bli fotograferad till körkortet. 
Frågorna var ganska annorlunda jämfört med på nätet, men som tur var gick det ju braaa! Vågade först inte klicka på "avsluta prov" mitt hjärta gick i 180kkm/h medan jag vändate på grönt godkänd eller rött underkänt! 
Efter teorin åkte jag med pappa till hans jobb, där vi käkade mat och bara väntade tills kl två då jag och min körlärare hade 45 minuter tillsammans innan min uppkörning, vi gick först igenom bilen vilka säkerhetskontroller man ska göra och sedan tog vi en sväng inne i Nordstan. 
Kvart i tre var det dags för mig att köra, hade med mig två personer i bilen, min uppkörningslärare eller nu vad man kan kalla det, och sedan en tjej i baksätet som troligtvis skulle bli körlärare! 
Som säkerhetskontroll fick jag kolla alla bromsar, kunde ju inte bli bättre!! Därefter åkte vi upp på motorväg och landsväg. Fick göra en vänstersväng in på en hästgård där jag skulle vända, sedan körde vi in till stan där jag gjorde en fickparkering, (sån med en bil framför och en bil bakom) det gick superbra!! Sist men inte minst efter parkeringen drog vi tillbaka till trafikverket!! 
När vi kom fram sa han att jag blivit godkänd!!! vilken känsla!!!!!!! Sååååååå glad!!!!!!!!!!! 
 
Har även varit ute och sprungit fem kilometer tillsammans med pappa och varit i stan och träffat Åsmund!! :):):) 
 
Min dag har varit så sjukt fantastiskt bra!!!!!!!!!!!!!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela