lovisaketerlins

Stockholm 2014 !!!!

Publicerad 2014-10-01 18:08:00 i Allmänt,

Torsdagen den 25 September åkte jag, mamma och pappa med bil och husvagn mot stockholm! Eftersom att vi åkte på kvällen stannade vi och övernattade på vägen!
När vi kom till Stockholm åkte vi ner mot tävlingsområdet och ställde husvagnen där, för att sedan ta bussen och tunnelbana in till stan.
Som ni vet sen tidigare gör min bror Philip militären i Karlsborg, så han tog tåget med några kompisar från GMU till Stockholm, medan vi väntade på Philip kollade vi i affärer och fikade två gånger!
Efter att han kommit till oss promenerade vi till en god restaurang, thai, sushi och glassbuffe, gott. 
Därefter tog vi tunnelbana och buss tillbaka till husvagnen där godis väntade på oss, blev självklart massvis prat också! 
På Lördagen kollade vi på Lidingöloppet 15 km, både jag och philip skulle varit med och tävlat, fast 10km men båda var sjuka så vi tog istället en mysig helg med familjen i Stockholm.
vi känner en kille som är väldigt duktig på att springa, han var med och tävlade 15km och vann klassen + tog banrekord, grymt!!
 
Vid kl halv två tog jag och Philip bussen och tunnelbanan själva in till stan för att kolla affärerna. Jag ville så gärna till några affärer jag sett kvällen innan, men dit hittade vi inte haha.. Sen senare när mamma och pappa kollat klart 30km med två vänner , kom de in till oss. dåå hittade vi lite mer affärer! 
Senare mot kvällen käkade vi på Pizza Hut, det jag åt var jättegott verkligen!! Den restaurangen rekomenderar jag till er som aldrig ätit där! Minns inte vad min rätt hette men ni ser den på bilden ovan. 
Pappa, Philip och mamma tog pizza, de frågade hur stor en "small" pizza var eftersom det fanns tre olika storlekar, han som serverade oss sa att om man är lagom hungrig så räcker en small, men de var jättesmå haha... blev lite skratt då de fick sin mat! 
Efter maten tog vi en promenad runt i stan och bestämde oss sedan för att gå på bio. vi såg "The Maze Runner", och ja jag har sett den en gång innan tillsammans med Åsmund, men den var så bra, så hade verkligen inget emot att se den igen, såg väldigt mycket annat i filmen som jag inte såg första gången! 
 
Hittade inte så mycket i affärerna som jag ville ha, men fick med mig en T-shirt och ett par hängslebyxor hem.Har aldrig sett någon annan ha hängslebyxor och vill ju ha en blandad klädstil, plus att det alltid är kul att vara först med något som ingenannan har! :) :) :) as snygga och as nöjd med dom!! 
 Anledningen till den usla uppdateringen är att jag inte haft tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela