lovisaketerlins

Torsdag!

Publicerad 2012-04-26 18:12:16 i Allmänt,

Vet att jag lovat ett långt inlägg om lovet, bilder - text. men min sationära dator är jätte seg när man ska ladda upp bilder, fattar inte varför... ( pappa och philip fixade den nyss så att den blev helt tom osv,)

aja , kan väl berätta om dagen.

det är torsdag idag och det betyder att skoldagen inte är så kul, = Långa lektioner. eller ja en as lång NO lektion, men idag var den jätte rolig, vi hade Lennart min brors gamla NO och Matte lärare som inte längre jobbar på skolan utan kommer dit som vikarie lite då och då. Han är GRYMT BRA!
ah- på den lektionen fick vi labba vilket var jätte kul, sedan fick vi kolla på när han skulle labba, Tror det var Väte och Syre han höll på med, minns inte riktigt. gab sprutade iallafall i väte nedifrån och så tände han elt på röret, det började brinna lite och efter en stund säger han att det kommer smälla och att det kan bli sjukt högt ibland men också jätte lågt, alla höll för öronen men det hände aldrig nått eller ja efter en stund när vi tagit bort händerna från öronen, ja då small det verkligen, tror alla tjejer skrek men jag hörde ingen kille haha!
Han visade även ur en stor rund burk och då var vi berädda på att det skulle låta, ( det finns en film på fb när han visar den labben, för er som ville veta) då small det DIREKT så även Lennart blev rädd, eller ja det såg ut så iallafall!

I slutet av lektionen så visade han olika syror och hur farliga de var, han blandade vissa syror med vatten och då fick vi smaka på dem , de smakade surt men jag tyckre ändå att de var rätt goda! 3 st smakade vi på :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

på gymnastiken så spelade vi badminton och innan det så lekte vi någon konstig lek haha! jag spelade med THERESE♥ och det var superkul, har ont i armen nu men ah det går över!


SM på lördag men känner mig inte super taggad eftersom jag blev sjuk i helgen och det har inte riktigt släppt än, kommer inte kunna springa lika fort som jag gör när jag är HELT frisk men det är ju inte det sista SM:et jag är med på VERKLIGEN INTE !!



HADE BÄST ! KRAM ♥




Kommentarer

Postat av: TJEJ PÅ 14 ÅR

Publicerad 2012-04-28 09:01:25

Fin bild!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela